Arte performative

Oana STOICA | Rosencrantz & Co.

Informaţia ca performance

 
 

Ioana Păun reclamă un dublu standard al statului român: pe de o parte, acceptă tacit torturarea „teroriştilor“ pe teritoriul său de către CIA, pe de altă parte, condamnă torţionarii din regimul comunist.

citiţi

George BANU | scena lumii

Obstinaţie şi dispersie

 
 

Basarab Nicolescu mi-a relatat odată un comentariu al lui Peter Brook privindu-mă: „De ce George se dispersează şi nu se concentrează?“ Constatare implicînd evident o rezervă critică, dar totodată un diagnostic lucid. 

citiţi

Oana STOICA | Rosencrantz & Co.

Copilul şi disoluţia cuplului

 
 

Volatilizarea relaţiilor de cuplu astăzi este una din temele predilecte ale dramaturgiei contemporane. Însingurarea individului urban, maladiile citadine, dinamica (auto)distructivă a familiei moderne sînt subiecte recurente pe scenele din toată lumea. 

citiţi

Mirella PATUREAU | Regimul artelor şi muniţiilor

În ce crede şi ce construieşte un festival

 
 

Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu a devenit de multă vreme un loc de întîlnire privilegiat pe harta europeană a teatrului, unde trupe tinere sau artişti „marginali“ pot evolua fără complexe alături de nume consacrate ale scenei internaţionale. 

citiţi

Oana STOICA | Rosencrantz & Co.

Naţionalismul ca divertisment

 
 

Recent premiat la FestCo, MaRó a intrat brusc în atenţia criticilor. Andi Gherghe dezvoltă regizoral situaţiile din text în aceeaşi zonă a umorului intenţionat accesibil, cu tuşă de scheci, susţinut bine de distribuţia bilingvă, maghiară şi română, cu actorul Csaba Ciugulitu pendulînd între cele două tabere. 

citiţi

Oana STOICA | Rosencrantz & Co.

Berlin. Reţele

 
 

Lars Eidinger, actorul emblematic al lui Thomas Ostermeier de la Schaubühne, vedetă în Germania şi în afara ei („Eidinger şi Ostermeier fac un teatru de export“, spune unul dintre ghizii noştri), atrage un public tînăr cu dubla sa identitate, de om de teatru/film şi DJ în cluburi. 

citiţi

Oana STOICA | Rosencrantz & Co.

Berlin. Ibsen

 
 

Teatrul german pare îndrăgostit de Henrik Ibsen.

citiţi

Oana STOICA | Rosencrantz & Co.

Berlin. Migranţi

 
 

Tema refugiaţilor a fost abordată de Yael Ronen (fiica directorului artistic al Teatrului Habima din Tel Aviv, Ilan Ronen), dramaturg şi regizoare israeliană, rezidentă în Germania, care şi-a montat propriul text la Teatrul „Maxim Gorki“ din Berlin. 

citiţi

George BANU | scena lumii

Lumea ca spital

 
 

Aniversarea lui Shakespeare a reactivat replici celebre – nu uitate, dar nemobilizate pentru a desemna condiţia timpurilor actuale, replici care cîştigă azi o pertinenţă imediată, căci cum să nu admiţi că „lumea şi a ieşit din ţîţîni“ şi resimţi totodată neliniştea lui Hamlet? 

citiţi

Oana STOICA | Rosencrantz & Co.

Berlin. Dada

 
 

Theatertreffen, showcase-ul teatrului de limbă germană organizat în fiecare an, în luna mai, de Berliner Festspiele, este un eveniment amplu, cu zece producţii selecţionate (cele mai bune spectacole din anul precedent) şi seminare, ateliere şi programe de dramaturgie care includ invitaţi străini.

citiţi

Soluţie implementată de Tremend
SATI